zaterdag 8 oktober 2011

Uitwisseling afd ICT - KI&ET


Eind vorig jaar zijn een aantal mensen van de afdeling ICT in Arnhem mee gereden met inseminatoren.Dit om een indruk te krijgen van onze dagelijkse werkzaamheden.
Zoals afgesproken werden wij bij hun in Arnhem uitgenodigd,zodat we ook een indruk krijgen van het werk daar.
Op donderdag 6 oktober werden we ontvangen door Dick de Jonge in de Beneluxzaal.Er was gebak en een kopje koffie.
Het begon met een presentatie over de afdeling, wie wat doet en de namen erbij.
Het valt op dat er wel veel Engelse termen gebruikt worden.
Maar door een goede uitleg was alles goed te volgen.Er gaat heel veel werk in zitten data gegevens correct te bewaren en goed terug te vinden.
Voor ons van belang is een goede werking van de PDA,ik krijg de indruk dat ze bij ICT nog niet van alle mankementen weten.Ik begrijp nu wel dat de software in de handterminal al weer verouderd is en de applicaties niet goed afsluit en dit de storingen geeft.Regelmatig resetten ( ik begin ook in het Engels )is het credo.


Na de koffie gingen we een kijkje nemen op de afdeling. De ruimte waar alle data binnen komt en waar ook de computers staan is indrukwekkend wat een apparaten en wat veel kabels. De airco maakt veel kabaal maar is van groot belang voor het goed functioneren van de computers en andere hardware.
Op de afdeling nog even gepraat met Kirsten ( was met mij mee, zie artikel in dit blog )
even rond gekeken bij de helpdesk. Zo zie je ook gezichten bij de stemmen aan de telefoon.De ruimte had ik groter verwacht voor mijn gevoel zit iedereen wat krap op elkaar.Verder nog naar de print en postkamer heel modern er hoeven geen postzegels gelikt te worden, bijna alles gaat automatisch.

Een leuke en leerzame morgen, en goed voor het begrip wederzijds.

Heel fijn dat we mochten komen en bedankt voor de moeite en het gebak.

PS: was het nu ICT of IT????? wie vertelt het mij.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is IT geworden in verband met de internationale naamgeving.

Marvin van afdeling CRV IT infrastructuur

Tonnie Welling inseminator CRV zei

dus informatie-en communicatie technologie is nu informatie technologie geworden.

Marvin bedankt voor de reactie