zaterdag 13 november 2010

Down-under 12 november


 Hallo collega's,

Hier even een mailtje van Down-under.
We zijn hier nu 3 weken en we zitten dus op de helft van onze periode hier.
Ik heb op dit moment 11 adressen in de morgen route,
ben om 6.45 bij mijn eerste adres en om 11.30 bij mijn laatste.
Het aantal koeien per bedrijf kan enorm schommelen maar zit op dit moment
zo tussen de 60 en de 80ins in de eerste route.
 's Middags heb ik 4 adressen waar ik ongeveer twee uur druk mee ben.
In de avond route komt het wel voor een veehouder belt dat hij geen koeien heeft.
Nu ik hier voor de zoveelste keer ben kijk ik toch wat anders naar het hele gebeuren.Ik kan hier ontzettend genieten van de mooie natuur,
zeker nu ze op tijd regen hebben.

Het komt geregeld voor dat ik 's morgens maar 1 of 2 auto's tegen kom voor ik bij mijn eerste klant ben, en de auto wil wel vlotten.
Van morgen regende het in het begin van mijn route en dan denk je met weemoed terug aan de achterklep van de Peugeot partner.
Gisteren zijn Kees Mariët en  ik samen naar een een bedrijf hier 3 kwartier vandaan geweest en hebben er ongeveer 120 koeien geinsemineerd.
De koeien stonden op het platvorm en 4 medewerkers van de boerderij maakten de pistoletten klaar, en verzorgden de administratie.


Wij konden in principe door blijven insemineren,maar omdat ze verschillende stieren gebruikten waren zij drukker dan wij.

 groeten André


2 opmerkingen:

Henk zei

Zo , je zit echt in een andere wereld daar zeg ...
Je hebt daar meer aan airco dan aan een achterklep , want zo vaak regent het daar toch niet?
Hoe zijn de koeien daar , allemaal brandhout of het zelfde als in Nederland ?

Tonnie Welling inseminator CRV zei

Hoi Henk,
mijn collega (Andre) zit in Australie. Hij stuurt mij af en toe een mail , die ik dan weer plaats op mijn blog.

Het lijkt mij geweldig om daar te werken.Een gevoel van vrijheid en avontuur.

Groet Tonnie